Semester

Så har jag då äntligen kommit fram till årets sommarsemester. Och i år ska jag inte göra nånting, eller i alla fall har jag inga stora planer på att renovera, måla eller bygga altan. Nä denna sommar ska jag vakna varje dag och bestämma vad jag vill göra av den dagen.
Jag började i dag. Tog motorcykeln till pappa för att dricka förmiddagskaffe där. Sen tog jag en tur med mc:n. Tror att det är ett bra sätt att utöva mindfulness på. Man måste vara här och nu när man kör mc, annars vet man inte vad som kan hända. Ett gupp i vägen, en lagning i asfalten - helskärpning gäller hela tiden. Och samtidigt infinner sej en känsla av frihet, att inte ha ett plåtskal mellan sej och naturen, det är mäktigt. I alla fall för mej.
Sen klippte jag gräset och trimmade till dess att tråden i trimmern tog slut. Måste komma ihåg att köpa ny. Flugorna var väldigt ettriga, både när jag klippte gräset och senare när jag påbörjade en ny period i mitt joggingliv. När det gäller träning och motion är jag periodare, och det var ett tag sen sist. Det märktes. Min "runda" som egentligen är 2,5 km neråt Dalstorp och sen tillbaka var otroligt jobbig att slutföra. Men det ska bli ändring på!
I morron ska jag och U åka till Nordens Ark. Har inte varit där förut, det ska bli spännande. Kanske blir det några bilder ...

Kommentarer
Postat av: Pc

Då får jag hoppas att näsan pekar åt sydväst när du vaknar på fredag morgon...

2011-06-27 @ 21:24:18
Postat av: Elin & Rocky

Vi tycker att du skall lara dig nagot nytt, eller gora nagot du aldrig gjort forut :)

2011-06-28 @ 22:07:48
Postat av: Jenny R

Den där motorcykelturen låter helt underbar! Definitivt bättre än att sitta på en stekhet fackexpedition och titta ut på solen...

2011-06-29 @ 08:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0