Middagstips

Hade tänkt göra falafel i dag. Kikärter mixat med lite smått och gott. Jag öppnade paketen med kikärter och tömde upp i durkslaget för att skölja. För sent insåg jag att det var mixade bönor i stället för kikärter.
Så nu kan jag bjuda på ett helt nytt (?) recept:
- en paket mixade bönor
- en gul lök
- en eller två vitlöksklyftor (efter tycke och smak)
- lite röd currypasta
- salt och peppar
- annan krydda efter smak
Blanda i en mixer och tillsätt lite olivolja, pressad citron och majsstärkelse. Det blir som en tjock pannkakssmet. Klicka ut smeten i en stekpanna och stek några minuter på var sida.
Jag serverade med en halv paprika och röda linser (som blir gula när man kokar dom!). Skvätt lite olivolja över. Inte dumt alls!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, ska jag nog ta och testa...utan loken...och vitloken :)

2011-07-19 @ 00:14:31
URL: http://missearlymorning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0