Jag fick ett kort från min brevbärare ...

Det stod att jag from 28 februari kommer att få posten senare än i dag (kl12.00), att Posten måste utveckla och anpassa verkasmheten, att brevvolymerna har minskat och att brevbärarnas utdelningsturer behöver justeras. Ja, men det är väl ok att man anpassar verksamheten efter verkligheten, det har jag absolut inget emot.
Men sen stod det: "Precis som i dag börjar postudelningen redan på morgonen, men jag delar ut post under en lite längre tid. När du får din post beror på var längs utdelningsturen du bor."
Då undrar jag; varför tar det längre tid att dela ut mindre mängd post? Kanske är det så att brevbäraren älskar sitt arbete så mycket att han/hon vill hålla på längre, och nu när brevvolymen inte är så stor, så måste man köra ännu långsammare för att dra ut på nöjet så länge som möjligt.
Jag missunnar absolut inte min brevbärare att ha roligt på jobbet, men hon/han kan väl dela ut posten först. Faktiskt trodde jag att det faktum att brevvolymen minskar leder till att jag får posten tidigare på dagen.
Suck - logistik!

Kommentarer
Postat av: Pc

...eller så kompenserar brevbäraren den minskade brevskörden med att under turen skriva egna brev till dom utmed sträckan och då tar det tid för hur mycket tänkemöda kräver inte det, brev till alla varje dag! Twitter i kuvert kanske är Postens nya giv...

2011-02-02 @ 20:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0