För 25 år sen

Då stod jag och vävde traslöpare i parti och minut. Vi hade fått en stor beställning från Hemtex på traslöpare och då räckte inte vardagarna till, utan vi fick jobba även på helgerna. Denna lördag var det jag som skulle väva. Jag stod med propparna i öronen för att stänga ute bullret från vävmaskinen. Men de stängde ute inte bara ljudet från vävmaskinen, utan även ljudet från radion som alltid stod på i bakgrunden. När jag skulle ta kaffepaus hörde jag radion, och då fick då höra vad som hänt dagen före.
Det var den dagen som Olof Palme mördades.

Kommentarer
Postat av: Pc

En del saker etsar sig fast i minnet och kan plockas fram så man kan "känna" på det. Jag stod lutad mot köksbänken hemma på Björkstigen och såg ut genom köksfönstret en lång stund innan det riktigt gick in...

2011-03-01 @ 22:17:13
Postat av: Elin

Tank vad mkt du har gjort i ditt liv mamma! Tank vad allmanbildad du ar och jag har hort att det ska man vara...

Nar jag blir...lika gammal som du sa hoppas jag att jag ar lika allmanbildad.

2011-03-08 @ 13:59:00
URL: http://missearlymorning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0