Paradigmskifte ...

... eller nu är det väl dags för vintern att dra sej tillbaka för den här säsongen!

Nu får blåmesarna, talgoxarna, nötväckorna och alla de andra småfåglarna som tittat in för en fika i vinter leta mat på annat håll. Ni är välkomna tillbaka till senhösten igen. Jag lovar att vara lite tidigare ute och utöka matsedeln till dess.


Hanna tog bilden när hon var här i slutet av mars.

Sista buketten tulpaner har vissnat i vasen på matrumsbordet. Lite tragiskt, eftersom tulpaner är min favoritblomma.
Det i stället dags att driva på de pelargoner som jag har övervintrat, att så frön som jag skickat efter och nu närmast ska jag plantera penséer i en kruka på trappan.





Så där ja, nu var det gjort!

Kommentarer
Postat av: Calle

Tulpaner är vackra hela vägen till komposten.

2011-04-07 @ 21:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0