Nybörjare? Inte jag, inte!

För nu har jag varit ute på min andra tur på egen hand på mc. Det svåraste är nog att rulla ut den baklänges ur garaget. Singel framför dörrarna gör att det blir fruktansvärt tungt att rulla, och dessutom baklänges. Får fundera hur jag ska lösa det i fortsättningen....
Som sagt, inte är jag nybörjare, jag har ju kört en gång redan :)! Lite repetition först, ettans växel OK, broms OK, gasreglage OK, koppling OK. Ja, det var väl allt, då kör vi! Efter en inledande tur över vägen ner till verkstan blev jag väldigt modig och gav mej ut på vägen. Uppåt och så in på Bäckatorpavägen. Där drog jag på !!! När det gick som snabbast tittade jag förskräckt på hastighetsmätaren och såg att den gick upp till 20 km/t! Då gick det undan kan ni tro. Men försiktig som jag är saktade jag av och tränade på att växla, den här gången upp till treans växel. Och si, det gick alldeles utmärkt! Jag kände fartvinden i ansiktet och njöt av resan.
Så kom nästa prövning - att vända vid Bäckatorpet! Det är inte så stor vändplan där, och dessutom är det en svag lutning. Men tar man det sakta och försiktigt så går det mesta att lösa.
För att göra en kort historia lite kortare, så körde jag denna runda sammanlagt 3 ggr. Sista gången var jag riktigt nöjd med min prestation. Nu ska jag vila och gå igenom mina nyvunna kunskaper och insikter i teorin tills jag kör min nästa lektion!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Riktigt coolt, innan du vet ordet av det så har du kört ända till Gbg :)

2010-05-16 @ 15:46:52
URL: http://tanthanna.blogspot.se
Postat av: calle

Vad säger din mentor om detta! Han borde bli glatt överraskad, ska du inte ta och åka hem till honom och säga att nu är det väl dax för en lektion;)

2010-05-16 @ 22:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0