Apropå internationella kvinnodagen



"Vi har lyckats med könsfördelningen, skulle jag vilja säga, när det gäller valsedlar till riksdagen. Vi eftersträvar ju inte att det ska vara exakt 50/50, utan vi har sagt att 40 procent är en bra volym. Därför att det skapar en kritisk massa, säger Per Schlingmann."

Jag bara undrar om det är kvinnorna eller männen som skapar en kritisk massa. Eller är det kanske så att det skapar en massa kritik? Och så undrar jag om det är 40 procent kvinnor eller 40 procent män som är en bra volym.?






Kommentarer
Postat av: Elin

Något säger mig att den där Per Killingman inte fixade varken matten eller samhällskunskapen i skolan. Dessutom så tycker jag att det är väldigt fegt gjort, men visst är det alltid lättast att ta den "kortaste" eller enklaste vägen, problemet är bara: hur ska man kunna bygga någonting på en ojämn grund? Det blir ju så snett det bara kan bli.

2010-03-08 @ 20:07:23
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: calle

I kväll har jag lyssnat på Gudrun Schyman. Det var en upplevelse! Tidigare idag gav jag blommor till kvinnorna på jobbet. Gudrun kontrade med en slogan hon såg tidigare idag: Not a flower, I want power!

2010-03-08 @ 22:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0