Sommaraktivitet

Jaha, så har jag påbörjat sommarens huvudaktivitet - måla huset utvändigt. Även om det inte är ett stor hus, är det väldigt mycket väggar. Jag började lite smått med staketet på verandan. 30 spjälor som vardera har 4 sidor + botten. Och dom ska målas 2 gånger. Färgen tog slut innan jag var klar med första målningen, så jag fick göra ett uppehåll för att skaffa ny färg. Men eftersom klockan var över 18 och färgaffären stängt, tog jag lite ledigt i går kväll. Men i dag (eller möjligtvis i morron) sätter jag fart igen med nyhandlad färg och ny energi.

Rödfärgen ska väl gå an, men värre blir det med vindskivorna som är så högt upp. Vem i hela världen har bestämt att vindskivorna ska sitta ända uppe vid taket? Det kan bara vara Jan Björklund som lägger fram ett sånt förslag. Vi måste hjälpas åt att ändra på det till hösten.

Men till dess vet i alla fall jag vad jag har att göra!

Kommentarer
Postat av: calle

Jag har ju lovat att ordna det där Björklundska. Det måste väl ändå börja jobbas på innan hösten med lite strategiskt tänk och visualisering av mål(ar)bilden. Varför just de Björklundska ska sitta på toppen är en berättigad fråga. Är det något annat än utsmyckning... eller kanske skydd mot snålblåst?

2010-06-02 @ 20:03:03
Postat av: monica

det är inte ens utsmyckning, det är ett måste!!!!!

2010-06-02 @ 20:58:10
URL: http://ombildad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0