Hemma igen

Ja, då var jag hemma igen och skriver på min egen dator med svenskt tangentbord, så då blir det till att vänja sej vid det då. Men nu har jag fått smak för detta med att resa på egen hand, så man vet aldrig när jag ger mej iväg igen. :) Tack Elin och Richard för att jag fick bo hos er den här gången!!

Fick skjuts till Oxford och tog flygbussen till Heathrow, samma väg som förra fredagen fast åt andra hållet. "Vilken terminal?" frågade busschauffören när han lastade in min väska i Oxford. Ja jösses, det har jag ingen aning om, så jag drog till med Central Bus Station, och det svaret accepterade chauffören, så han la min väska i bagageutrymmet och jag fick gå ombord. Väl framme på Heathrow gällde det att gå av vid rätt hållplats, och när vi kom till Central Bus Station kände jag igen mej, så då blev jag lugn.

Sen var det den där kilometern att gå fram till rätt avgångshall. Tog en chans och bestämde mej för att jag skulle gå till nr 3, och si - det var alldeles rätt. Checkade in väskan och gick igenom kontroller av både pass och mitt handbagage och mej själv. Sen var det bara att vänta till det var dags för ombordstigning.

Framme i Göteborg gick allt smidigt tills jag kom fram till den punkt i programmet som heter "hämta väska på transportbandet". Då hakade det upp sej lite grann. Min väska var nämligen inte med! Jag väntade och väntade och till slut var det bara tre väskor kvar på bandet. Tog mej en liten titt på en av dem, och det var ju min väska fast med ett rött band på handtaget. "DO NOT LOAD, CONTACT GATE, SEE OVER" stod det på bandet. Men någon följde inte uppmaningen vilket var tur för min del, väskan lastades ombord, och jag fick den till slut. Detta debakel kan ha berott på att jag inte hade namn och adress på väskan, inte vet jag????

Nu väntar målningsarbete igen här hemma, förhoppningsvis får jag lite handräckning endera dan här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0