Det är aldrig för sent

Hörde på radion i dag att Merlene Ottey ska starta i damernas stafett på 100 m på eruopamästerskapen. Hon har bytt land och tävlar nu för Slovenien. Första gången hon deltog i ett stort mästerskap var olympiska spelen i Moskva 1980. Det är 30 år sen!!!! Nu är hon 50 år och ser inget hinder för henne att fortsätta tävla.

Fram till 70-75 års ålder är det läge att träna på ganska hög nivå, och även upp i 80-85 års ålder är det bra att träna regelbundet.

Så jag med mina 58 år har många år kvar att träna upp mej. Förmodligen kommer jag aldrig att delta i nåt mästerskap, men Vårruset och andra lopp kommer även fortsättningsvis att locka mej. Närmast är "I Form-loppet" som går av stapeln i Göteborg den 2 september. Nån som hänger med??

http://www.expressen.se/sport/Friidrott/1.2077540/jag-kommer-att-fortsatta-tavla

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag fick ocksa hora om hon Marlene, jag tycker att det ar grymt tufft och darfor ska man aldrig ge upp lopningen darfor att alla maratonlopare ar minst 40

2010-07-29 @ 11:16:07
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: calle

ok jag har börjat med löpningen igen så får vi se hur långt jag kommer denna gång;)

2010-07-30 @ 17:55:50
Postat av: Hanna

Gud vad skönt att kunna säga "Jag hade absolut följt med mamma, men tyvärr är jag inte hemma då..." ;)

2010-08-01 @ 18:38:16
URL: http://tanthanna.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0