Cykelutflykt

Vi hade bestämt att vi skulle cykla banvallen mellan Vegby och Ulricehamn. Maria erbjöd sej att hämta mej, men jag var kaxig och sa att "nähä, jag cyklar till Gällstad också". Så jag gav mej iväg. Första anhalt var Everta där jag skulle köpa mej lite lunch. Det blev frallor, brie och en drickyouhurt. Uppför Gundlabo lier, växlade ner till lägsta växel, men inte ens det räckte. Halvvägs upp i backen insåg jag att det skulle gå snabbare om jag gick och ledde cykeln än om jag skulle fortsätta cykla. En bit gick jag, sen cyklade jag igen. Nästan i Torsbo bestämde jag att jag måste inta vätska, så jag stannade och drack lite vatten. ... För att bespara er detaljerna om den här delen av cykelutflykten så fortsätter jag raskt till Gällstad.



Väl framme i Gällstad så packar vi kylväska på kylväska, och flera kassar med mat och något att dricka. Det verkade som vi skulle äta och dricka hela resan till Ulricehamn... När vi var färdigpackade (!) startade vi resan. Vi hade väl hunnit ca 500 m, så upptäckte Ulrica att det var punka på hennes bakdäck. Bara att återvända till ursprunget, låna en cykel, packa om och ge sej av igen. Vi tog oss sen till Vegby, sisådär en 3 km eller så. Men nu var vi hungriga så vi bestämde oss för att inta vår lunch innan vi gav oss ut på banvallen.



Efter lunchen startade vi vår resa på banvallen mellan Vegby och Ulricehamn. Det var lättcyklat utan backar vare sej upp eller ner.

Så vi cyklade. Och cyklade. Tog paus då och då för att lätta på packningen som vi hade i kylväskorna. Och prata med varandra. Och lite kissepaus.
Det var en fantastisk eftermiddag med sol och lagom fartvind.
Sen kom vi fram till Bryggan i Uhamn.



Där tog vi varsin öl, och lite bilder.



Sen gav vi oss av hemåt igen. Och jag lovar att somliga av oss kände av att det var ett tag sen man satt på en cykel. Det blev mer och mer kännbart. Men en härlig resa hade vi ....







Kanske vi gör om utflykten nån gång framöver. Jag ska bara låta en viss kroppsdel ta lite paus.
Tack tjejer för en härlig eftermiddag-kväll.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hoppsan! Vilken mysig utflykt, jag blir riktigt sugen pa att damma av min cykel. Lite omvaxligt mot alla hastarna.

Kram

2010-07-16 @ 17:30:44
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: calle

Nästa gång blir det väl MC då...eller?

Det verkar som det var resan till och från banvallen som var den största utmaningen. Men det ser härligt ut. Men det kan inte varit för jobbigt för bakdelen med tanke på att ni satt på Bryggan;)Att cykla är mer nödvändigt än att segla.

2010-07-16 @ 21:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0