Sankta Lucia och annat typiskt svenskt

Jag var på fullmäktigemöte i går. Vi skulle bland annat ta ett beslut om att kommunen skulle förbinda sej att årligen ta emot 40 i Sverige nyanlända personer. 40 personer! Till en kommun som vill växa, som har tomma lägenheter vilka man till och med överväger att riva eftersom ingen vill bo i dom! Detta kan väl inte vara ett svårt beslut att ta. Trodde vi! Men då steg en representant för SD upp i talarstolen och började svamla om förortsproblematik i Malmö, Stockholm och Göteborg. De pratade om hur mycket Sveriges generösa invandringspolitik kostar samhället .... ja ni vet det vanliga. "Fast jag äter utländsk mat", sa representanten, som också hoppades att det var griskött (och inte typ kyckling) i prinskorven på jultallriken som väntade fullmäktigeledamöterna efteråt.
Sverigedemokraten hann knappt ner från talarstolen innan representanter från övriga partier var uppe och ifrågasatte inlägget. I enighet yrkade samtliga andra partier bifall till kommunstyrelsens förslag.
Efter mötet firade vi den gamla svenska traditionen med Lucia.

Kommentarer
Postat av: Pc

...och SD-ledamoten deltog gissar jag. Ibland undrar jag var gränsen för vad som kallas invandrare går i deras ögon???

2010-12-14 @ 21:47:44
URL: http://callemedse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0