"Var vill du helst ...

... hälsa på mig, i soliga Los Angeles eller gråa (röda?) Falun?" frågar sonen i sin blogg, apropå att han söker till collage i USA till vintern. Frågan har inte ett enkelt svar, Hjalmar. Självklart vill jag gärna åka till Los Angeles, eller nån annan trevlig stad på västkusten i USA. Tanken på att tillbringa ett par veckor i solen är absolut tilltalande. Och eftersom jag aldrig varit i USA överhuvudtaget finns det mycket att utforska i denna stora kontinent. Det låter väldigt spännande, och jag kanske bokar biljett på en gång.

Men hälsa på dej, Hjalmar, det gör jag faktiskt helst om du bor i Falun. Lättare att ta sej dit, tågresan tar en dag. Jag kan säkert bo på ett bra vandrarhem, din syster kan tipsa om bra boende där. Dessutom var det länge sen jag var i Falun och det finns mycket att se där också - gruvan t ex.

Fast det är ju inte det som är huvudsaken, var jag vill komma till dej och hälsa på - det viktigaste är att du gör det du vill. Du kan ju alltid flytta till Falun sen :)

Två saker vill jag dock skicka med dej:
1. Lägg på några kol och försök fixa en bättre inkomst än veckopengen du får från pappa under hösten. (jag vet att du söker jobb, men ...)
2. I din presentation över dej själv ska du, förutom att du beskriver dej som "en nattuggla, jag vill ha mitt rum stökigt, jag lyssnar på rock och jag är blond och blåögd" tillägga att "mamma kommer också att bo här". (om du vill att jag ska komma och hälsa på dej, alltså ...)

Lycka till med framtiden, Hjalmar!!


Kommentarer
Postat av: hjalmar

hahha



Men mamma, ge mig ett par månader och jag ska kunna tipsa dig om bra boende i USA och flygresan tar väl inte mycket längre än en dag heller?

ja jag hoppas du vet att jag gör precis vad jag vill och det är att åka till USA.

apropå de där sista....1. ja 2. absolut inte!! ;)

2010-08-04 @ 14:22:33
Postat av: elin

Haha, sa roliga ni e :)

2010-08-04 @ 14:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0