Kastrups flygplats

I går skjutsade vi Elin till Kastrup. Hon skulle flyga därifrån till London. Trevlig utflykt, tänkte jag när jag lovade att jag skulle skjutsa henne. Vi kan ta det lugnt ner, stanna i Malmö en stund och se oss omkring. Malmö är ju en fin stad att flanera i, och vi hade ganska gott om tid.
Men naturen ville annat - höstens första storm angjorde västra och södra Sverige och det blåste och regnade hela dagen. Och inte lite heller!! Så det där med att flanera i Malmö gick i stöpet. Vi såg Turning Torso från bilen, och tack vare att jag har glastak i bilen så kunde även vi som satt i baksätet se toppen av huset.
Sen blåste vi över bron. Tur att vi tagit reda på vad det kostar att åka över - 185 kr, enkel resa. Så vi stack betalkortet i automaten och vips, så var jag 375 kronor fattigare. Det där med 185 kr var nog lite fel konstaterade vi.



På Terminal 2 var "bagdropen" redan öppen när vi kom, så Elin droppade Hannas 19,6 kg tunga väska. Hon passade på att väga sin egen handbagage också, 13,5 kg. Som tur är har EasyJet inga restriktioner när det gäller vikt på handbagage, bara man kan lyfta upp väskan i hyllan ovanför sätena. Och det kunde Elin, sa hon.



Så tog vi en fika på kaféet, skickade gratulationskort till Rich som fyller år i dagarna, sen gick vi åt var sitt håll.



- Nu dröjer det innan jag kommer tillbaka, sa Elin innan hon gick uppför trappan.
Jaja, då får vi väl komma och hälsa på framöver då! Vi ses snart Elin m fl!!




Kommentarer
Postat av: calle

det är konstigt hur man är för vad jag kommer ihåg sedan i går så var det samma misstag på hemvägen... 375:- till!!! märkligt.

2010-08-25 @ 23:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0