Jag blir bara så trött ...

... på otillgänglig telefonsupport.
Mitt internet och min bredbandstelefon slutade fungera i söndags. Jag ringer supporten i dag, väntetid 50 minuter, och får veta att den kombination jag har (stadsnät och bredbandstelefon) inte ska fungera. Bevisligen har den gjort det sen i februari i år i alla fall, men nu är det slut på det roliga. "Jag ska koppla dej vidare så att du får ändra bredbandstelefon till vanlig telefon", sa Tobias, Patrik, Johan eller vad han nu hette.
OK, jag väntar, och väntar, och väntar - och blir slutligen nedkopplad. Ringer upp igen, kommer till fel person igen, och blir vidarekopplad. Väntetiden sägs vara 30-40 minuter. När det har gått 1 timme och 5 minuter lägger jag på, och ringer upp igen. Väntetiden sägs nu vara 10 minuter. Efter 45 minuter kommer jag fram till Jenny, eller Sofi, eller vad hon nu hette. Hon upplyser mej om att jag har kopplats fel och kopplar mej till någon Patrik, Johan eller Henrik. Han lyssnar på mej och ska undersöka om jag får ändra tillbaka bredbandstelefonen till analog telefon UTAN ATT BETALA NÅGOT FÖR DET.
Tele2 har sålt en tjänst till mej som inte ska fungera. Nu vill dom eventuellt ha betalt för att ta tillbaka tjänsten.
Och detta efter att ha suttit i telefonkö i nästan 3 timmar!!
Han ska ringa upp mej i morron igen för att ge mej besked. Jag säger bara det: Tele2 - om ni ska ha betalt för att ta tillbaka en tjänst som inte fungerar, då går jag till Plus!!!

Kommentarer
Postat av: calle

Tele2 har återigen visat sitt rätta fula tryne! Mina kontakter med Tele2 har bara gett negativa vibbar och jag undviker dom så länge jag kan.

2010-08-31 @ 23:58:27
Postat av: Elin

Men va faan, kan man bete` sig hur som helst? Det var ju nastan i stil med tjejen du traffade i telia butiken.

2010-09-01 @ 13:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0